josefinortenfelt.blogg.se

En tjej på 14 år i staden Göteborg. Drömmer om att jobba med mode och älskar musik. Handboll

Mindscape, snarare Mindfuck

Kategori: Allmänt, Filmer

För några dagar sedan så satte jag och pappa oss ner i soffan och kollade på Mindscape. Intressant? Probably not. Men här kommer det intressanta.
 
Om filmen: En man med förmågan att se in folks tankar tar sig an fallet med en problemfylld 16-årig flicka, för att avgöra om hon är en sociopat eller ett offer för ett trauma.
 
Recension "typ": Jag älskade den här filmen! Psykologiska filmer är bland det bästa jag vet. Genom hela den här filmen så satt jag bara och tänkte "What. The. Fuck?" och ibland så tittade jag och pappa få varandra och man ser att den andra inte fattar ett skit. Men den här tjejen är nog den smartaste någonsin. IQ som är för högt för att mäta och så smart, inte bara matte och grejer utan SMART. Sluten var en sån shock för mig. Spoiler från nu, så om du planerar att se den sluta läs! Jag litade på henne genom hela filmen, tänkte att hon och minneskillen skulle vara vänner och att hon skulle bli släppt. Men nej. I slutet så ska hon såklart få honom att hamna i fängelse. Det var då jag verkligen förstod hur smart hon var! Allt hon gjort genom hela filmen hade hon gjort av orsak. Jag var tyst typ en kvart och tänkte. Jag är ALDRIG tyst! Inte så i alla fall. 
 
Läs igen: Starkt rekommenderad i alla fall. Filmen heter Mindscape (Anna). 
 (Bild från Google)
Kommentera inlägget här: