josefinortenfelt.blogg.se

En tjej på 14 år i staden Göteborg. Drömmer om att jobba med mode och älskar musik. Handboll

Fall out boy - Centuries

Kategori: Allmänt, Musik

Helt klart den bästa låten på ett långt tag, går i mina lurar på repeat sedan i morse. Riktigt bra! Om du inte redan hört den så lyssna nu, grym. Älskar Fall out boy men den här är av det bättre till och med för dem. 
Imorgon blir det synkoll. Jag får lätt ont i huvudet och ögonen så vi ska kolla så jag inte behöver glassögon eller linser. Skulle faktiskt inte bli så himla ledsen om jag behövde det, glassögon kan vara sjukt snyggt! Om jag inte passar i det så är det ju bara att köra med linser, om jag nu har något synfel. Men jag gjorde ett test också som gav mig fel med astigmatism (vet inte hur man uttalar det) på de flesta tester jag hittade. Det är ett vanligt synfel.
 
Här nedanför är testet:
Täck ena ögat och kolla på cirkeln. Ser alla linger likadana ut? Prova med andra ögat. Samma?

Sök på det om ni vill veta mer om det. Det är väldigt vanligt att man har synfel, många har det utan att veta om det. En vän till mig fick inte reda på det förens vid 18 års ålder och hon sa att det hade alltid varit suddigt men hon hade inte haft något att jämföra med så hon trodde hon såg bra. Hon hade aldrig kunnat se tavlan i skolan om hon satt längst bak heller, vilket hon ofta gjorde, hon hade fått skriva av anteckningar osv av den som suttit brevid.
 
 
 
Kommentera inlägget här: